onsdag 13 augusti 2008

Rakspegel - Shaving mirror

Vardagen har kommit..man hinner inte med att fixa och greja i samma takt som under semestern. Jag vill dock inte stå över mina små loppisrundor. Den här rakspegeln hittade jag förra veckan på en loppis i närheten. Har varit på jakt efter en ganska länge nu, så jag blev så glad när jag hittade en.

Den var ju brun från början, men blev vit och "shabby" förstås :)

Jag satte ett litet julgrans-ljus på spegeln, och fick en liten svag jul-längtan *hihi*

Detta blev ett snabbt inlägg..målning väntar och så skall jag hinna med ett par timmar på gymmet också innan dagen är över hade jag tänkt :)
Kram
Mia

75 kommentarer:

Marina sa...

Oj så fin spegel. Målar du med mörkare färg innan det vita när du sen ska slipa lite för att få den shabby?

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS! Vad fin den är...jag letar också efter en sådan..!

Kram, Jenny

<3

Liza i pepparkakshuset sa...

Jättefin blev spegeln...länkar till min syster, hon har en brun och vill inte måla den vit - nu kanske hon ändrar sig :)

Kram Liza

Anonym sa...

Vad mysigt du gjort det. Du har såå fina quiltar som man ser i spegeln med.

Jag hade tänkt att gå gym idag med men har fått såå ont i halsen, snyft.

Har i stället fortsatt med mitt lilla kryddland, vi har som tur är fint väder här i Stockholm

Kramar Lena

"M" sa...

Å så duktig du är ....gymmet????vad är det...hihi

Änglahem sa...

Ett PAR timmar??!?!?!?! är du tossiger kvinna!?!?!*fniss*, detta inlägg får ju INTE visas för maken min..*hrrrm*...träningsfreaket...jaa maken alltså.

Sp fint det blev med spegeln!! sådana små julgranshållare har jag med, har letat efter dem ett tag....men de finns nog på vinden, och DIT går inte Plejka själv inte.

Ha det bäst gumsan!!
Kram Banan! Ulle Bulle

Änglahem sa...

...så...inte sp...naturligtvis!

Mamma C sa...

Vad fin den blev. Sött med ljuset på spegeln.
Kram Mamma C

Livet i Gläntan sa...

Vilken jättefin spegel. Det passar ju jättebra med det lilla söta julgransljuset. Ha en bra kväll. Kram Jessica

Annas skattkammare sa...

Jättefin rakspegel! Och vackra detaljer. Tänk att min ligger fortfarande och väntar på målning.. Hinner inte med någonting nu jag.. =( Men det blir väl bättre hoppas jag. Bra idé att ha julgransljus på den! Ha det gott på gymmet! KRam /Anna

Anonym sa...

Vilken fin rakspegel. jag förstår verkligen att man inte hinner som innan, men man får göra sitt bästa helt enkelt. :)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fin spegel du har hittat! Jag skulle också vilja ha en fin rakspegel :)
Kram!

Unknown sa...

Åh lyllos dig!! Jag har också letat superlänge men jag ger inte upp...

Verkligen jättefin, ja vit färg gör underverk med det mesta, kram Pia

Sara sa...

Vilken himla fin rakspegel. Tur du har.
Kram Sara

Hem och Lycka sa...

Å så fin! Och så vackert du pyntat, blev väldigt fint med ljuset sådär.. kram!

Svenska inredningsbloggar sa...

Å så vackert et blev med ljuset
ha det gott
ninni

Lila sa...

Vilka fina kort du visar!!!!

Kramis Lila

Ullis/Leva på landet sa...

Skoj att du hittade spegeln som du letat efter. Den blev jättefin.

Kram Ullis

Tina sa...

Så fint du har gjort!! Du är bara SÅ duktig...men hörru...inte jul än, snälla...Jag är inte "klar" med sommaren än... :-) Kram Tina

Living by Milla sa...

Åh,vilken fin spegel, jag är också på jakt efter en och det är inte så lätt. Mysigt med lite julstämmning..hihi.

kramis Camilla

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! du den var ju alldeles ljuvlig och du är en otrolig fotograf mia, vilka härligt vackra bilder!
hittade med en härromveckan, den i en riktigt b...brunfärg, ska nog måla den svart, har fåt lite svart i mig nu, hihi, hoppas det inte speglar ens själ!!!

varmkram lotten

färg o form sa...

Hej! Spegeln är uuuurvacker, jag säger åter och åter igen Gud! vad vitt är vackert, måla vidare.
Kram Hannah

Skatan sa...

Ja du rakspeglar de har charm de! Jag har en i vart och varannat rum och riskerar snart att anklagas för att vara spegelapa...

Fint har du gjort!

NinaH sa...

Vackert- som alltid! Tack för du tog dig tid! Rakspegeln härligt fynd! Din sista bild i inlägget också helt ljuvlig!

Mitt hvite hus sa...

Nydelig vakkert=) De er sjarmerende fine de rakspeglene:=)

Ha en fin dag i morgen =)

Klem Kerstin

Goa sa...

Hej min vän!
Så mycket vackert jag har missat...lovely!
Lavoaren...såååå himla fin!
Jag blir alldeles glad av dina bilder och av dina fynd...men det vet du ju..;) Och så blev jag skit avis på att du skulle på gym...det liksom bara försvann ur mitt liv när jag hamnade i skåne, så nu är jag en riktig soffsockervadd..:)
Men hoppet finns kvar...

Största kramen till er alla!
HA det bästast...alltid!

Kraaaaaaaam...

Unknown sa...

What lovely, peaceful pictures! I love the way you arrange objects together to make such lovely pictures.

Viola sa...

God morgon, spegeln blev ju så rar av din dunderkur, ha en bra dag, Viola

♥ Pia... sa...

Hej läcker spegel :) kanske man blir glad på morgonen om man tittar i den ..istället för badrumsspegeln:)den var supersöt..nu blev det plötsligt ett sånt där habegär igen..konstigt det där med bloggväldne..vad den gör med mej..nää nu är sötebrödsdagarna förbi..alltså semestern...bara knog..men liite blogg och lite loppis måste man allt hinna med ..och en dos med pyssel förstås..ha de så bra...kram ..PIA

My Lovely Things sa...

hej!!
Åh vad fint!!
spegeln är urtrevlig..den är större en min tror jag..verkligen fin..ja du jul pyssel är så trevligt..Tänk i år får jag ett nytt hus att möblera och inreda..tänk att få ligga vid brasans sken och läsa en bok..så mysigt..jag längtar..
I morgon kommer huset ut påhemnet jag skickar en länk till dig...
åh det är så spännande..
ha det så bra..
kram anna

ängeln i vitt sa...

Hjälp så fin spegel. Dina bilder är så proffsiga och så ljuvliga.

Kram på dig / Carina

Sallys hus sa...

Halloj!
En sån letar jag också efter...och sånna däriga små ljushållare.....
Kanske hittar på Formex..;)

Fin blev den i alla fall...
Den pytte lilla griffeltavlan är ju också väääldigt söt...

Timmar på gymmet???
Oj så duktig du är...jag skulle nog behöva tillbringa ett helt år i sträck på gymmet...fniss...
Kram katarina

Anonym sa...

Vad fiffigt med det lilla julgransljuset som du fäst på spegeln! Jättefint som vanligt här inne!

sabina sa...

Vad fin den är! Roligt att du hittade en till slut!

Vecka - Vecka sa...

Härlig rakspegel! Tur att du hittade en! Fint med julgransljusen! Snart får man börja längta efter julen också!

Kram,Lotta

Ina sa...

Man kan inte ha för många rakspeglar, din är jättefin och du har pyntat den så fint!!
Kram Ina

Susanne sa...

Det första fotot du har tagit är ju helt underbart. Snygg skärpa och så härligt med spegelbilden.
Är det inte dags för dig att få besök av en inredningstidning nu? :-) Det tycker jag i alla fall.
Ljuset på spegelhyllan är det ett sånt som man har i julgranen? :-) Helt underbar idé.
Kram
//Susanne

Lina sa...

Hej!
Vilket litet underbart fynd! den blev ju så fin vit! Här hemma har jag en hel hög med loppisfynd som väntar på att bli vita...I höst får jag ta mig i kragen och måla lite. Nu är de så mycket annat på tapeten! Men hösten är ju lång, så de ska nog hinnas med!

Oh, va duktig du är som gymmar också!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

MODERN COUNTRY sa...

God morgen vennen!

Det ble en regnfull og trist dag i dag og. Æsj, er sommeren virkelig over? Vi får vel ikke håpe på det. Men ute er det mørkt og ikke så veldig varmt lenger.
Men mys blir det da, og inne hos deg er det virkelig mye kos!
Å så vakkert speilet er, og det var så fint med gjenskinn av sofaen og lykta.
Herlige bilder altså, du får det til hver eneste gang. Bildene dine er så utrolig vakre om dagen!
Du har alltid vært dyktig på å ta bilder,men jeg synes de bare har blitt bedre og bedre. Du har ikke tatt et fotokurs siden sist? :))

Skulle ønske jeg fikk tak i disse fine lysklypene. Hvor kjøpte du dem? De er så utrolig vakre..

Ønsker deg en riktig bra dag!
Klemmer fra Aina

Graadskan sa...

"svag jullängtan"? Jag hittade ett gammalt julnummer av Lantliv igår... och fastnade! SÅ mysigt det ska bli - älskar julen!!

SKulle väldigt gärna ta emot tips om trevliga loppiaställen i vår omgivning. Om du har lust får du gärna maila mig på camillagraad@hotmail.com.

Kram Camilla

Liten Bod sa...

Hej! Så fina saker du hittat! Visst är det kul när man är totalt fokuserad på ett rum, och undan för undan hittar saker som passar in? Kunde inte låta bli att le åt din beskrivning över badrumsrenoveringen... Andra sliter för att få in kakel och klinker, men ni river ut det :)) Det blir säkert kanonfint när det är färdigt! Kram, Tina

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! En sån rakspegel har jag också men din är nog något större, visst är de charmiga. Kommoden du hittade var jättefin. Kommer att bli sååå fin i din toalett. Hm det var ju ett bra tips...en sån kanske man skulle införskaffa sig...med ett tvättfat och kanna till...Ha det gott. Kram Paula

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fin den är den lilla rakspegeln. Har sett många som har målat om och fixat till sådana nu... Jag får väl se om jag hittar någon, jag också. Jag har iaf hittat rakborsten som ska stå där, för den finns ute på landet. Det är min pappa som har haft den, så jag tar nog och norpar åt mej den.
Din lavoar är underbar! Det kommer att bli såå fint i Bästa Blanka-stil, jag är heelt övertygad!
Kram
marie

My lovely cottage sa...

beautiful picture, with the see through mirror.
and how exciting for you mia having your house in a magazine, i'm really looking forward to see it on your blog.

yvonne

Anonym sa...

du kan då konsten att ratta in loppis-ögon! för du fyndar helt fantastiskt! :D

Karin sa...

Hej vännen! Så många härliga bilder du visat sedan jag var här sist. :) Jag tar en paus i bloggpausen (är fortfarande på resande fot) men har svårt att helt hålla mig borta från bloggen. :) Din rakspegel är verkligen helt underbar! Hoppas jag kan hitta en med framöver - skulle verkligen vilja ha en/flera. Så fint att sätta en ljushållare på sidan. Ha det riktigt gott och hoppas du hinner njutan mellan jobb och målande! Kram Karin

LantlivsAnette sa...

Men herre jisses vad det är länge sedan jag hälsade på hos dig..ojj vad du har hunnit mycket..jag sitter här bara och gapar över dina underbara bilder !!
Allt är så vackert..jag måste tillbaka o kika på allt en gång till..
Tack för all inspiration..
Kram Anette

Magdalena sa...

nå var du heldig...
dette var vackert!!
kram~~

Ann-Catrin sa...

Mia!!

oh här har jag suttit en lång stund och bara njutit och nutit av dina sagolika bilder.. allt ser så underbart ut att man nsätan vill krypa in i bilderna...
rakspegeln är ljuvlig.. jag har två stycken här hemma med...
Nu måste jag kika en gång till innan jag cyklar iväg till brevlådan!!''

STOOR KRAM A-C

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!!

Tack för dina rara ord hos mig!!!

Vad fin spegel du hittat!!

Hoppas att allt är bra med dig mitt i vardagen! Här är det fortfarande semester! Var i dina trakter igår faktiskt, vi besökte Rixfm festivalen inne i Göteborg på Kungstorget och tog en liten kortis runda på stan. Mysigt!

Ha det bäst! Kram!

johanna sa...

Hej
Ja det är ju bara till att sätta igång=)))

Vilken fin spegel!!!!
Kraaam

IKT i min vardag sa...

Jag har nog sagt det förr, men jag kan säga det många gånger...du har verkligen öga för det som är vackert! Dina fina bilder framhäver verkligen det vackra!
Underbar rakspegel som du har fått tag på, men du...vi längtar inte efter julen än va? ;-)

Kram

Marie sa...

Spegeln är jättevacker och den översta bilden helt fantastiskt fin! Här är en till som har en svag längtan efter jul, hihi.

Såg ditt mail! Svarar antingen ikväll eller imorgon, är ganska trött efter en lååång dag på jobbet!

Ha det bäst!
Kramar Marie

drömmen om vitt sa...

Men du gör ju såååååå fint ser så fridfult ut och så får man nästan lite jullängtan(galen:)är jag.
Trevlig helg!
Lotta

Dorthe sa...

Hei...
Rigtigt sødt spejl, ser godt ud med det lys sat på.
Så herligt at komme forbi her:-)
Altid så mange fine ting, og en masse inspiriation at hente..
Forsat god aften
Dorthe

Dicksonska våningen sa...

Underbar spegel! Underbart uterum/växthus! Så fint med tegelkross i rabatten!
Kram Annika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbara bilder, spegeln är ljuvlig! Jag köpte en liknande på loppis för en tia för ett år sedan, hur stor är din? Min mäter ca 50x33 cm. Den har stått undanstoppad i väntan på vitmålning men nu när jag ser din blir jag ju lite sugen...
Ha det gott!
kram
nina

Sofie sa...

Söt spegel! Vad sött med det lilla julgransljushållaren. Ja, nu börjar man ju nästan längta lite efter jul... *ler* Kram, Sofie

Malin sa...

Hej hej!
Jättefint, du inte bara hittar så fina saker, du pyntar så vackert också! Jag får också lite jullängtan *hihi*
Ska du vara flera timmar på gymmet, oj vad duktigt =)
Kram Malin

Min Verden sa...

Vakkert - vakkert! :) Hanne

Hem och Lycka sa...

Du har nåt att hämta hos mig gumman.. kram!

Inspiration i vitt sa...

Men hur kan du bara visa så underbara bilder, man håller ju nästan på och dör.
Jag säger det igen....du är så duktig.
Jag har oxå några rakspeglar som jag är förtjust i.
Kram på dig/Ingela B.

Anonym sa...

Underbar spegel... vilket fynd!!! Trevlig helg :)

ColonialEast sa...

Ser fram emot att se den färdiga toaletten! Blir nog hur fint som helst - jättefin lavoar! Kram!! Ha en fantastisk helg!!!

Lundagård sa...

Oooh så mycket fint du visar! Har tittat in här för evigheter sen men mina blogglänkar försvann då jag gjorde ny blogg. Hit vill man ju återkomma snabbt!

Annie - Annalunda sa...

Jättefin spegel...och lilla julgransljuset sätter ju pricket över i:et! Din blogg är jättefin!

Kram Annie

Designe sa...

Jättesöt!..och så fina bilder! Trevlig helg! Kram :)

Vardagstugg sa...

Gullig spegel! nu ska vi inte börja prata jul redan då börjar jag ju längta ;-)

ha en tevlig helg!

Annelie

Sunday Roses sa...

Du gör verkligen så himla fina saker.
Undrade om det skulle vara okej för dig om jag lägger till dig till mina favortibloggarna??
Ha det bra.
Kram, Beate

.. sa...

Lovely decoration!!♥
Have a nice weekend! Hugs from Argentina!

Anonym sa...

Vilka stämningsfulla bilder du visar ;o) Jag har en utmärkelse till din på min blogg.
// Kram Mia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej där!

Superfin spegel! Och den blir ju inte fulare när du dekorerar den med lavendelkvist och juleljus:)

Själv har jag en spegel som satt på vårt gamla torpardass som någon dag ska få möta en pensel med vit färg:) Dotterns rum är ju under renovering och i en snart 13årig tjej är ju en spegel ett måste;)

Kram
Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

hmm glömde...jag la till dig i blogglänklista...hoppas det var ok?!

Kramis igen

Millas hem sa...

Väldigt vackert tagna bilder!
Kram Camilla

Livet och träning sa...

Så fin rak spegel du hittat och pyntat så fint.
Jag skulle vilja ha såna julgransljus vart har du hittat dom??
Du tar väldigt fina bilder..
Kram ylva..