torsdag 6 oktober 2011

De sista rosorna ~ The last roses

Jag plockade nog de sista rosorna för säsongen idag. Det finns fortfarande några knoppar kvar, men jag är tveksam till om de kommer att slå ut, för nu känns det verkligen som hösten har kommit. Det regnar och blåser, och jag hade gärna suttit inne hela dagen och myst framför brasan med en kopp te och en bra bok.


I helgen skall vi försöka städa och plocka i ordning i trädgården inför vintern. Även om temperaturen fortfarande är ganska hög kan vintern slå till ganska plötsligt, som den gjorde förra året då vi fick snö i oktober (!) Vi som knappt brukar få snö överhuvudtaget på vintrarna...


Ha det så gott!
Kram
Mia
-

27 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

hejsan Mia !

Förstår när jag ser fotona från Provence.Har själv aldrig varit där.Fast i Paris och Lille.Frankrike har vacker landsbygd.

Jag reste ju mycket som ung utomlands. Så nu vill jag resa inom Sverige.

Må så gott.

Kram Mi

Hulda sa...

Fantastisk vakkert! Så herlig med de rosa rosene i den hvite terrinen, med de brune detaljene i lag med. Virkelig vakre bilder. Så fint også med teksten om rosene.

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad vackra rosor.Ja idag har det varit regnigt och blåsigt.Ja man vet inte när vintern kommer så det är bäst att vara förberedd.Ha en skön och mysig helg.Kram Rita ♥

Rose sa...

Um luxo!!!!!
Adorei a molheira.
Bjs de cá.

Rummet för välbefinnande sa...

Huuuuu, snö!!!!!!
Mia, det känns inte riktigt bra nu "fniss"

Det är ju bara att inse faktum, men det känns allt lite avigt med kyla och snö. Inte min melodi alls. Men, jag tycker om saker och ting ändå den här årstiden, men inte kylan och snömängderna.

Själv har jag bundit kransar igen. Det är ju sådana tider nu. Mossakransar blev det den här gången, med små prydnadsäpplen, några med ljung och blåbärsris....
DET är roligt tycker jag - inte vintern "ha, ha, ha"

Sköt om dig vännen!
Kram Mia

Anonym sa...

Alla årstider har sin tjusning tycker jag...njut av de sista rosorna...sedan finns det något att se fram emot nästa år:)) Härligt att sitta inne och mysa när det är ruskväder ute...
ha en fin helg Kram Maria

Min Skattkammare sa...

Så vackert med rosorna i lilla kannan! Fin liten vers till dem också.
Och vilka semesterbilder du visar! Lovely!
Ha det gott!
Kram Kicki

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperMia :)
Underbart inlägg som vanligt hos dig.....
njae,,,,,,,,,man vet aldrig,,,,dekan slå ut, men det kan ju oxå bli riktigt kallt som förra hästen,.......suck
jaja,,vi får se :)
jag har ju som tur e rosor inomhus ett bra tag till.......för inte kan man vä leva utan rosor?? :)
Din å Mias ros blommar jättefint nu,,,,,ska skära dom till helgen å visa,,,,,visst e ja en retsticka?? :)
kramkram å snart,snart e de sommar igen
HB

Hulda sa...

Skulle ønske du hadde kjøpt den teskjeen for meg. :) Så spesielt og fint.

A Cozy Cottage in the City sa...

Oh I adore your roses...in fact your posts are always so gorgeous! Thank you for the continued inspiration!!!


XOXO's,
Jessie

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Mia, dina bilder tar andan ur en och så kul att få lite guidning i Provence, åh vad jag skulle vilja åka dit och än mera nu, efter det att jag sett dina bilder!!! Mari,.

Livsnjutaren sa...

Ja ,jag har hört att denna vintern ska bli ändå värre. Kan det vara möjligt. Och det ska vara 5 vintrar i rad med massa snö. Alltså 3 kvar. Nää det där är nog bluff,brrr. Jag har iaf deadline med att hösta i trädgården till sista oktober. Då måste allt vara klart. Förra året kom snön rejält 1 November,sen hade vi en meter djupt ända till mars.Kram/Fia.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder, bävar inför vintern som ska bli etter värre än den förra....
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

linnea-maria sa...

Vilken vacker bild! Jag tänkte så imorse när jag körde förbi blommorna på garageuppfarten, att jag måste plocka in dem. Det är verkligen kallt nu. Ha en fin helg /Therese

lesnuestrescoses sa...

!Que bonitas imagenes!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Underbara rosa rosor och den lilla kanna du har dom i är lika fin den.
Ja nu så dröjer det nog inte förrän i allafall kylan slår till, imorse hade vi bara +4 här.. Brr men dagarna blir fortfarande varma och fina.
Ha en underbar fredag.
Kram
Jessica

Unknown sa...

Che meraviglia queste rose....
Ti auguro buon lavoro per il tuo giardino....
Qui in Italia,oggi le temperature si sono abbassate notevolmente.....
Baci
Sabry!!

Ardisia sa...

Så vackert, absolut ska man ta tillvara av de sista som finns. Vi borde också städa ut trädgården vi med, blev så överraskade förra året närt snön kom (för att stanna).

ha en mysig & fin helg, ta hand om dig. Kram Mia

Maria sa...

Ja det är best att passa på att njuta av det sista. Önskar dig en skön helg nu. Kram Maria

Linda sa...

Lovely !!!!!

Have a great , nice weekend.
Greetings, Linda

Johanna Stålros sa...

Vilka ljuvliga bilder!!! Önskar dig en jättefin helg. Kram Johanna

Designbygutschi sa...

I love your rose .... they are so beautiful.
Have a nice weekend
Jutta

På vår gata sa...

Vilka underbara vackra rosor!

Kram D

gamla skolan sa...

Härligt att få njuta ännu ett tag av sommarens sista rosor !!!
Vackra bilder vännen . Hoppas du har en riktigt fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Baker's Corner sa...

Visst är det lite vemodigt med de sista rosorna, jag har med plockat in och njutit av våra.

Du bjuder på såå härlig inspiration från er resa från France, kan bara drömma om hur mysigt ni måste ha haft det :)

Jag har börjat blogga igen, kände sug och saknad, välkommen in ;)

Kram vita blomman

Sallys hus sa...

Hej!
jag tycker det är en smula sorgligt nu när bommorna i trädgården sjunger på ssita versen...men så kommer jag på att snaaaart kan man köpa ljuvliga hyacinter istället....ååå såå mysigt..;)
Kram Katarina

cathypentonatelier sa...

Oh so pretty :) cxo