söndag 30 september 2012

Stenlagd terrass ~ Paved terrace

Större delen av helgen har gått åt till att stensätta terrassen. Eller rättare sagt att förstora den befintliga terrassen. Trots en del regn och t.o.m hagel (!) kunde vi göra klart hela uteplatsen. Åh vad jag är glad!
Lite då och då sprang jag in och knäppte ett par bilder med iPaden, så här kommer ett litet kollage över helgens jobb :-)


Solsängarna, som jag gjorde förra året skymtar i bakgrunden. De är gjorda av Europa-pallar som jag satt hjul på. Vi hade tjocka madrasser på dem i somras, och de är faktiskt riktigt sköna att ligga och slappa på

Nu blir det en lång dusch och sedan lite kycklingtacos...Sedan tror jag att jag kommer spendera resten av kvällen i soffan.. i pyjamasen!

Kram och ha en fin kväll!
Mia
-

24 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad ni har jobbat på bra, det blev en stor härlig terass. Solsängarna ser fina ut, väldigt fiffigt och bygga egna.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Så kjempe flinke dere har vært:)
Dette er jo litt av en jobb, men så fint det blir:)
Ha en herlig uke
Klem Merete

Vita små hjärtan sa...

Hej söta fru Blanka!Imponerande!!!!! Kanonfint!
Stenen påminner om våra, som jag visade i förrförra inlägget!
Ha en go start på nya veckan!
Kram Agnetha

Änglarnas hus sa...

Oj vad ni har slitit på! Och lön för mödan får ni direkt då det blir såå fint! Dina solsängar beundrade jag redan förra sommaren..en fantastisk idé!!

Ha det så mysigt nu i soffhörnan!!
Kram Sanne

Geli sa...

Hej Mia,
well done! It looks beautiful! Enjoy your evening after the hard work!

hotel mama sa...


What a wonderful Blog!!!!
Ursula

Rose Garden Malevik sa...

Jisses Mia vad ni är duktiga :)
men det är iaf inte kallt längre...
ja sten e bättre än trä.....det håller i alla lägen...
å missa nu inte......

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.........
88fina bloggar med..
VÄLKOMMEN :)
Håkan

LissasVita sa...

Mycket arbetet som belönat er väl...du är värd lte soffhäng med den äran!! Kramen Lisbety

Annas skattkammare sa...

Wow så fint det blir och så smart sätt att göra solsängar! Sparar i inspirationsmappen.. :) kram Anna

Annica Östlund sa...

Tänk att sten kan vara så vackert! Bra jobbat och snyggt blev det!
Kram Annica

Marie sa...

Det blir superfint Mia och dina solsängar är ju hur coola som helst!

Kram Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

Men åhhh så flitiga ni är, det är ett tungt jobb det där, men fint blev det !! Jasså, du såg mitt sovrumsinlägg..fniss..jag gjorde fel, råkade publicera det inlägget..det kommer på Onsdag, jag la in det och skulle schemalägga det också blev det fel..men på onsdag får du se det..
Kraaam Anette

Dr Grane sa...

Oj, vilket pyssel! Men fint kommer det bli. Snygg sten!

bec sa...

great job...looks great!
Bec x

Tess på Tilda och Mamma sa...

Vilket jobb ni har gjort, nästa år ska vi lägga plattor här hemma. Tyvärr kostar allt man vill göra och tiden räcker inte till.HA en fin start på veckan/Theres

Home Bohemia sa...

Det är så fint med stenbeläggningar...min särbo är också så duktig och har murat så fint både på fram och baksida vid sitt radhus. Bådar gott för framtiden den dagen vi blir sambos...hihi... Jättefint blir det hos er!! Kram Maria

sagolikflora sa...

Hej! Va fint det ser ut att bli. Är det en trall jag ser som övergår till stensättningen? Vi håller oxå på för fulla muggar att stensätta och har precis byggt en trall i marknivå. I tryckat virke.... Om det är en trall jag ser på dina bilder så ser färgen så himla fin ut. Är den vitpigmenterad eller naturligt ljust grånad? Jag skulle vilja att vår trall går åt ljust vitgrå, ja du vet sådär ljust drivveds färgad. Vill lägga på nåt redan nu innan vintern även om jag vet att tryckat under vintern kommer att gråna. Vill ha en skyddande yta på. Järnvitriol som man kan ta bums för o få grått, känns lite hmm då det är giftigt. Kan du inte visa mer bilder på stensättningen och runt omkring där, så himla kul o få se ;-)) tyckte det va sött o få med den lilla rosen i bild mot allt det grå stenen o trallen, rosa går så fint ihop med grått ;-)
Kram Caroline

Anna Stenberg sa...

Ja jisses vilket arbete! Men väldigt fint!!! Anna

Gabriella sa...

Fint det blir, vilket jobb ja! Och härlig avslutning på kvällen=)

idémakeriet sa...

Härligt att du fick din terrass.
Gud vad fiffigt att bygga solstolar av pallar, jag har sett mycket som man kan göra av dessa pallar men solstolar har jag inte sett förut.
Det var verkligen smart återvinning!
Tänker på dig vännen, nu när det känns tungt för dig.
Kram Gerda

Inspiration i vitt sa...

Hej sötaste Mia, ojoj vilken härlig plats ni gör. Kan bara tänka mig hur fint allt blir till nästa sommar då du med din säkra hand får inreda ute. Sådana grå stenar är dom allra finaste tycker jag. Kramar i massor/Ingela.

Frida sa...

Så snyggt det blir, vilka härliga solsängar ni har. Katten ser ju också ut att trivas på terrassen.
Må så gott!
Kram Frida

G:a Affären sa...

Härligt med en stor terass. Jag har mer och mer förstått fördelarna med att slippa klippa gräs och flytta på en massa trädgårdsmöbler. Kanske värmen lagras i stenarna också, katten ser då ut att trivas där den lagt sig lite nonchalant, som för att visa vems terass det är.
Härliga bilder!

Kramar
Cia

Norr om Köpenhamn sa...

Hej söt!
Oj vad ni har kämpat på där ute och så fint det blir :)
Solstolarna är också jätteläckra. Såg du soffbordet som Ernst byggde i sommarens program? Av gamla pallar och så la han betongsten ovanpå. Blev faktiskt jätteläckert, så det har planer om till nästa sommar. Dock ska pallarna vara svartmålade, med hjul och stå nere vid vår bålplats tillsammans med en gammal svartmålad träsoffa. Ja du ser, idéerna sträcker sig långt fram ;o)))

Ha en härlig tisdag och tack för dina alltid så varma kommentarer hos mig :)
Kram på dig
Ulrika