lördag 20 oktober 2012

Projekt Hönshus ~ Project Hen house

Gjutningen idag gick så bra! Ett ton betong är nu nerbäddat på hönshusgolvet.
Jag såg direkt när det var klart hur fint det kommer att bli när det blir gråblå- och vitrutigt

Nu är vi lite trötta, och det är missen med, så han och jag kommer att mysa i soffan ihop i kväll medan Herr B och dottern åkte in och kollade på hockey i Scandinavium.

Än så länge är det inte så mycket att visa, men ni kan ju i alla fall få se hur det såg ut när vi började i morse. Frigolit och armering ligger på golvet, som snart skall täckas av betong.

Det saknas både lister, målarfärg och en massa annat här innan vi kan börja inreda. På bilden saknas till och med det nygjutna betonggolvet ;-)

Ha en fin kväll så ses vi förhoppningvis i morgon igen!
Kram
Mia
-

11 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Vad spännande med ett rum i hönshuset :-)) Låter jättesnyggt med rutigt golv. Vad ska ni ha det rummet till?

Så go han han är er lille söta kissemissen.

Ha en fin kväll! Stor KRAM Paula

Sallys hus sa...

Hej fina du!

men ååå så spännande...vad gulligt det var med de små fönsterluckorna där... Haha...jag fnissar åt dig att du redan målar golvet (i huvudet) innan det ens är färdigt...
Hoppas allt gått bra i dag!
kram katarina

Rummet för välbefinnande sa...

Tjohoooo - tänk att golvet är gjutet nu....
ÄNTLIGEN! Ja, det kommer att bli så ljuvligt där inne. Kan min namnskylt stå på dörren tror du?!... *ler*
Förbered dig för ett mastodont mail snart. Det kliar i fingrarna "fniss"
Ta det lugnt ikväll nu och vila!
Kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åh det här vill jag verkligen inte missa !!! Ska bli så kul att se förvandlingen när Lilla Blanka tar över !!!

Kraaam

Malin`s Diner sa...

Vad härligt! Är lite avundsjuk på det där rutiga golvet du planerar. Jag ville få till vitt i vårt uthus/blivande butik, men min sambo vägrade... Nu är det träfärgat... Blir nog bra med lite blå trasmattor, hoppas jag.

Kram kram

Anonym sa...

Utrolig spennende:)
Rommet ser kjempe fint ut, så gleder meg til å se ferdig:)
Klem Merete

Inspiration i vitt sa...

Neej Mia nu flyttar jag in hos dig. I hönshuset vill jag vara, herre guuuu så fint det är och när golvet är lagt då kommer jag hahaha. Kram på dig/Ingela.

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon ¡

Så kul att få se. Härligt att kunna öven inreda där inne.
Gissa om Jag längtar ;)
Att vi blir klara där nere....jag inreder för fullt i tankarna ;)

Ha nu en fin Söndag!

Vilken liten godong. Så söt katt.
Tänk om vi också kunde ha en ;)

Kram Sirpa

Geli sa...

Hej Mia! Your henhouse is getting a dream! I wish you a lovely sunday, Geli

House number 11 sa...

Åh, vad roligt med hönshus! Det ser ut att bli helt fantastiskt fint!
Önskar dig en skön söndag!
Kram Jenny

Två systrar sa...

Spännande med höns i familjen....tycker säkert katten också ;-) Kram C