måndag 29 oktober 2012

Pyssel ~ Crafts

Klockorna är åter ställda på vintertid eller normaltid som det egentligen heter (fast ingen säger), och det blir mörkt en timma tidigare på kvällen. För mig är det lika med ett definitivt slut för utomhussäsongen på verandan. Katten fortsätter dock att sova ute i däckstolarna ett tag till :-)

Vid den här tiden brukar jag börja pyssla inomhus i stället, och denna helgen blev det lite tvålinslagning bland annat. Jag tycker att det är så dekorativt med några väldoftande tvålar inslagna i ett vackert papper med ett snöre runtom. Fint att ha te x i en mormorskål på fot i badrummet.

Nu skall jag sätta mig vid brasan en stund. Jag har varit ute i ett par timmar och hjälpt dottern att dela ut lokaltidningar. Skönt med lite motion och frisk luft, men nu är det ganska gott med en varm brasa och en chai latte.

Kram
Mia
-

27 kommentarer:

Solveig sa...

Vakkert papir i vintage-stil og julehobby hører sammen! Skal snart lage julekort jeg også;o)))
Ha en flott uke.
Klem fra Solveig

Madame Edith sa...

Vackert!!

Kram/M

Marianne sa...

Beautiful! Love the hat boxes.

Anonym sa...

Så herlige ting du lager:)
Nydelig bilde med vakre nostalgiske papirer:)
Klem Merete

Anna sa...

Visst är det härligt med en massa goda doftande tvålar, bra tips att slå in dem så där vackert.
Åh, så mysigt med brasa.
Ha en skön kväll.

Kram Anna

Willa Wanillan Mirjami sa...

<3

gamla skolan sa...

Vackert Mia ! Du är så pysslig och kreativ !! Själv fick jag för mig att ta fram stickorna igår , började sticka på en pläd i ull , vi får se vad det blir av det :)
Kraamar // Susanne

Anci sa...

Åh, vilken fantastisk bild !!
Sååå fin.

Kram
Anci

Villa Björkenäs Backen sa...

God.morgon fina Mia !

Så fint och vackert. Jätte fint !
Får man fråga vart du hittar så fina papper ?

Så härligt med en bra....så efter en sådan utetur så ännu härligare ;)

Ha nu en fin dag ! Kram på dig

LOPPISLIV sa...

Ser jättfint ut Mia, härligt med pyssel, själv har jag inget tålamod till det :-)) Vilken vacker hattask också. Kraaaam Paula

Marthina, Holmbytorp sa...

Vilken underbar bild! Tack för all inspiration. Kramar, Marthina

Geli sa...

Hello Mia! What a wonderful decoration! I love it! Have a nice day! Bisou, Geli

Fia sa...

Härlig idé med tvålarna, o fint du har gjort med notpapperena också ♥
Ha en lovely tuesday! Kram fia

Sarina sa...

Lovely!. The boxes are great and you made beautiful packages from the soaps.
Have a lovely day,

Sarina

simona sa...

Lovely, wonderful , love this post and these photos.
I limnk you in my blog so i won't miss any post of yours.
hugs from Italy.
simona

Elinore sa...

Åå vilken bra idé med noterna! Du gav mig en idé nu..
Tack! :)

Kram Elinore

Träning Inredning Inspiration sa...

Härligt med underbara tvålar! Bra ide att slå in dom.

Ha en bra kväll!!

Kram

DecoRose sa...

very nice items, i love this style... jag tycker om ;)))

Marie sa...

Så fin bild Mia, underbara saker du har gjort!!!! Hattaskarna är ljuvliga!

Kram Kram
Marie

Matilda sa...

Otroligt vackert och så inspirerande! Ha nu en helt fantastisk halloween! :)

mormorMärtas sa...

Tvålarna är ju hur fina som helst, och hattaskarna....♥

Kram Annika

katha´s kortmakeri sa...

Så vackert och doftar säkert gott.
Ha en fin kväll.
Katha

Inspiration i vitt sa...

ååå så härligt du alltid gör Mia, du är så duktig att få till det mycket mycket vackert.
Nu kommer en tid av pyssel, såå skönt att skapa, min hjärna vilar då från allt möjligt kolijox i livet.
Massor av kramar till dig/Ingela

Gabriella sa...

Åh så vackert det ser ut!

by.hårenberg sa...

mycket fint att njuta av :)
.la petite perle

G:a Affären sa...

Vilken fin bild!
En gång när jag öppnade ett paket från dig doftade det ljuvlig av silkespappret, kanske det var tvålarna som smittat av sig lite av det goda.
Så duktig din dotter är som delar ut tidningar och du som följde med henne. Skönt med en värmande brasa sedan.

Kramar
Cia

Anonym sa...

VAkket vintage-still. Det ser supersnygt ut.

Hesnigar mummeli puuhamaasta