fredag 19 oktober 2012

Rostig höst ~ Rusty autumn

Ok, det är väl höst nu då ;-) trots att rosorna blommar i trädgården och att vi fortfarande behöver klippa gräsmattan...
Jag har förlikat mig att det är höst, och bytt ut "sommardekorationen" i fönstersmygen mellan köket och vardagsrummet till något lite mer höstlikt. Rost, mossa, taklök och nypon tyckte jag passade ganska bra.


I helgen skall vi gjuta golv i "hönshuset", det skall bli spännande! Herr Blanka börjar nog få gjutar-frossa (ett begrepp inom byggvärlden som innebär lite pirr i magen inför en gjutning) för han har kollat av med både mig och sonen nu i veckan så att vi båda finns tillhands och hjälper till. Jag har dock inte vett på att ha någon gjutarfrossa utan ser fram emot att få måla golvet schackrutigt, hihi.

Bilder på jobbet kommer under helgen!

Tusen tack för att ni kikar in här och för att ni alltid skriver så fina kommentarer! 

Stor höstkram
Mia
-

17 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Spännande... Vi har nyss gjutit golvet till uterummet, som ska byggas till våren. I anslutning till köket!
Så fint du har pyntat!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Annas skattkammare sa...

Ert hönshus-projekt är så spännande!! Så fint du höstpyntat!! Lycka till med gjutningen och ha en fin helg!
Kram Anna

Madame Edith sa...

Tror inte att jag kikat in hos dig innan. Ser ut att vara en jättefin blogg så nyfiken som jag är passar jag på att kika runt lite bloggen. Bilderna är jättefina :)

Trevlig helg/M

Villa Björkenäs Backen sa...

Haloj ! :)
Spännande med gjutning ;)
Vi ska gjuta bänskivor till vårt kök och min A är också lite nervös ;)

Ha nu en fin helg ! kram Sirpa

Geli sa...

Hello Mia! What a wonderful decoration! I like it! I wish you a lot of fun with your plans for the weekend! Bisou, Geli

Tulipa sa...

Höstpynta måste man absolut nu! Men det är aningen varmt...känns märkligt...

Vad spännande med golvet, tur att du har nerverna i schack då..*haha*...

Lycka till!

Kram Mariette

Eisabeth sa...

Hej Mia,
Den här bloggen var en trevlig bekantskap och så många fina bilder att vila ögonen på! Jag skall titta in många gånger för hämta inspiration till vårt franska viste, som ännu så länge mest är en "blank canvas".

homemadebyanna sa...

Lycka till i helgen med gjutandet.
Gillar din höstsmyckning i fönstret
kram

G:a Affären sa...

Tycker det ska bli spännande att se golvet sedan och schackrutigt låter så fint!
Själv har jag gjutit allt från husgrund till fågelbad, det låter stort och det är det! Det var nog gjutarfrossa jag hade! Jag förstår Herr Blanka så väl!

Kvällskram från mig
Cia

Anonym sa...

Så spennende dette høres ut:)
Nydelige høstbilder:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Unknown sa...

Så mysigt det blev i smygen =)
Oh! Men gjutarfrossa har jag med då jag ska gjuta dekorationer hihihi! Alltid lite pirrigt att se om det blir bra. Sen kan jag förstå det är pirrigt med så stora ytor och mängder betong!

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperExtremDuktiga Mia :)
jisses vad du pysslar å grejar...hoppas det blir bra :)
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Anci sa...

Det är höstigt och fint !

Lycka till med gjutningen !! :)

Kram
Anci

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Här kommer vi nog också ha gjutarfrossa! En bänkskiva till köket är klar och imorgon görs nästa sen är det sista till köksön kvar. Kan sluta hur som helst! Kram!

Unknown sa...

Vakre bilder! Her er det herlig og sitte og titte:) Klem lille meg

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint och höstigt, så många pyttesmå taklökar det var, gulligt.
Lycka till med gjutandet, det kommer ni fixa galant.
Kramar
AnnaMaria

kråke sa...

Så vackert höstpyntat i fönstret!:)) Vad roligt med projekt i hönshuset, då får man stå ut med lite gjutarfrossa;)) Här infinner sig lite målarfrossa just nu;))

Kram going och ha en härlig helg:)

kråke